Rólunk

Az EgészségKommandó létrejöttéhez kellett egy egészség-kommunikációban jártas online szakértő, és egy online affinitású orvos. A projekthez aztán csatlakoztak hasonlóan tapasztalt, elismert, és elkötelezett szakemberek az internet és az egészségügy különböző kapcsolódási pontjairól, akik tanácsadói vagy támogatói szinten vesznek részt a munkában.

Alapítók:

Matics Kata online kommunikációs szakértő és az Intima.hu nőgyógyászati portál alapító-ügyvezetője 2009 óta. 16 éve dolgozik médiában, amely idő alatt értékes tapasztalatokat szerzett print, majd online területen a legnagyobb hazai kiadóvállalatoknál. Másoddiplomáját online marketing szakértőként a MÜTF-ön szerezte és azóta folyamatosan képzi magát (SEO specialista – 2011, Inbound Marketing Akadémia – 2014). Egészségügyi szakemberek számára már több worskshopot szervezett, az utóbbi két évben pedig SEO és tartalommarketing témában tartott előadásokat gyógyszermarketingesek részére. Az Intima.hu portállal 2011-ben az Év Honlapja Különdíját, 2016-ban a Nekem szól! Egészségértés díját vehette át lakossági kommunikációban. Weboldalán hiteles egészségügyi tartalmakat jelentet meg érthető nyelven, mivel legfontosabb célja a betegedukáció, azaz a lakosság egészségértésének fejlesztése.

 

Dr. Horváth Tamás fül- orr- gégész, a Bajcsy-Zsilinszky Kórház főorvosa, az ENT House Budapest magánrendelő társalapítója, a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi karának oktatója. 2016-ban szerzett PhD fokozatot a belsőfül működésével kapcsolatos kutatásai eredményeképpen. Az internet egészségügyi vonatkozásai a 2000-es évek közepén keltették fel érdeklődését. 2009 óta heti gyakorisággal ír egy fül- orr- gégészeti blogot (ENT House blog), rendszeresen ad elő online egészségkommunikációs és orvosi edukációval kapcsolatos fórumokon, valamint orvosi szaklapokban is publikál az internet és az orvoslás kapcsolatáról.

 

Tanácsadók:

Lukács Katalin egészség-kommunikációs szakértő 2005 óta dolgozik online média területen. Nevéhez fűződik az első, kizárólag az evidence-based orvoslás tanaira épülő, laikusoknak szóló nagy elérésű egészségportál, a Webbeteg.hu 2008-as elindítása, majd a Szinapszis Cégcsoport B2C egészség tartalmú média-portfóliójának kialakítása, fejlesztése. Jelenleg a Centrál Médiacsoport egészség és parenting tartalmú digitális és print termékeit vezeti. Felelősségének tekinti, hogy kiálljon minden olyan kezdeményezés mellett, amelyek elősegítik, hogy a félrevezető egészségügyi tartalmak helyett minél több hiteles tartalom legyen elérhető a magyar internetezők számára.

 

Dr. Csupor Dezső gyógyszerész, a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karának docense, a Magyar Gyógyszerésztudományi Társaság Gyógynövény Szakosztályának elnöke. Kutatóként gyógynövény-hatóanyagok kémiai és biológiai vizsgálatával foglalkozik, gyógyszerész- és orvostanhallgatóknak fitoterápiát oktat. A kutatás és egyetemi oktatás mellett nagy hangsúlyt helyez az ismeretterjesztésre, száznál több továbbképző-ismeretterjesztő cikk, több könyv szerzője és szerkesztője. A 2012-ben indult, gyógynövényekkel, gyógyszerekkel, étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos tévhitek, rémhírek eloszlatásával, tisztázásával foglalkozó Ködpiszkáló blog alapítója.

 

Dr. Meskó Bertalan orvosként végzett 2009-ben a Debreceni Egyetemen Weszprémy díjasként, 2012-ben PhD fokozatot szerzett a klinikai genomika területén.
Hogy egyesíthesse az orvos és technológiai szemléletét, új szakmát alkotott „orvosi jövőkutató” (medical futurist) néven, melyben küldetése, hogy a hasznos technológiai újításokat behozza a mindennapi klinikai gyakorlatba.
Az Egyesült Államokban 2014-ben megjelent, The Guide to the Future of Medicine, című könyve az Amazon globális top 100-as listájába is bekerült.
Több mint 500 előadást tartott a jövő orvoslásáról a Yale, Stanford és Harvard Egyetemektől egészen az Egészségügyi Világszervezet központjáig. A Singularity University által a NASA központjában szervezett exkluzív Futuremed kurzus előadója is volt.
Egyedüli magyarként a jövő egészségügyét meghatározó innovátorok nemzetközi Future Health 100 listájába került be, 2016-ban pedig a digitális egészségügy legnagyobb hatású szakértőjének választották globálisan. A Kreatív Magazin a „25 legkreatívabb magyar”, a Forbes pedig a „30 legsikeresebb 30 év alatti fiatal” közé választotta 2013-ban.
Megjelent már cikke a jövő orvoslásáról a CNN főoldalán, megemlítették már a New York Times-ban, a TIME magazinban, a FORBES-ban, és a BBC-ben is.
A Magyar Tudományos Akadémia Jövőkutatói Albizottságának köztestületi tagja.

Egyre többen támogatják kezdeményezésünket, csatlakozzon hozzánk Ön is! >>